Handelsbetingelser

Generelt

Læs venligst disse handelsbetingelser grundigt igennem, da de gælder al samhandel med Brilleklubben.

Ved bestilling på hjemmesiden giver du samtidigt accept af disse handelsbetingelser.

Bestilling

Beskrivelser på hjemmesiden skal anses som muligheder, ikke tilbud. Først når en bestilling er afgivet, gennemført, betalt og Brilleklubben har bekræftet, er der indgået en bindende aftale mellem dig og os.

Kort efter du har afgivet din bestilling, modtager du automatisk en kvittering fra os, hvor vi godkender og bekræfter dine bestillingsoplysninger og ordrenummer.

Vi gennemgår nu ordren manuelt for at fremstille den skræddersyede brille. Hvis der her opstår problemer fx grundet billedkvalitet af det tilsendte, vil vi kontakte dig for hjælp, hvorefter vi igangsætter produktion af produktet.

Brilleklubben forbeholder sig imidlertid ret til at annullere din bestilling, hvis vi anser det for vanskeligt at producere.

Vi informerer dig pr. telefon eller e-mail, hvis vi ser os nødsaget til at annullere bestillingen.

I visse tilfælde vil vi tilbyde dig alternative produkter i tilsvarende kvalitet og prisniveau. Det er naturligvis dit valg, om købet skal annulleres eller substitueres med alternativt produkt. Accept af alternativt produkt skal altid ske via e-mailbekræftelse.

Under ”Min konto” på hjemmesiden vil du altid kunne se status på dine ordrer

Min konto

Under ”Min konto” på hjemmesiden vil du altid kunne se status på dine ordrer. Vi gemmer navn, adresse og ordredetaljer i 5 år, hvilket er et krav fra Lægemiddelstyrelsen, som overvåger vores aktiviteter.

Du kan til enhver tid opdatere dine oplysninger under Min konto.

Du er ansvarlig for sikkerheden og den korrekte brug af dit password og skal træffe alle rimelige foranstaltninger for at sikre, at dit password opbevares fortroligt.

Betaling

Brilleklubben ApS modtager online betalinger med; Visa/Dankort, Mastercard. Betaling sker først efter den manuelle gennemgang af din ordre, hvorefter vi specialfremstiller dine brilleglas. Typisk vil betaling ske samme dag som din bestilling.

Hos Brilleklubben tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Der tages samtidig forbehold for udsolgte varer. Vi er ikke forpligtet til at levere produktet til dig til den ukorrekte (lavere) pris, selv efter vi har sendt dig en e-mailbekræftelse, hvis prisfejlen er åbenlys, og du med rimelighed kunne have identificeret den som forkert prisfastsættelse.

Brilleklubben ApS benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Brilleklubben ApS’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

Dine forpligtelser

Du forpligter dig til at overholde alle vejledninger for brug, som er tilgængelige i de brugervejledninger, som sendes sammen med produkterne, eller som din optiker/øjenlæge har givet dig.

Når du afgiver bestilling, bekræfter du, at:

  • du har en gyldig, gældende synsprøve udstedt af en autoriseret optiker eller øjenlæge på de briller, som du bestiller
  • du giver dit samtykke til, at vi om nødvendigt kontakter din autoriserede optiker eller øjenlæge for at indhente din synsprøve
  • du ikke er bekendt med, at de individuelt tilpassede briller, som du bestiller, ikke skulle egne sig til dig
  • du ikke oplever ubehag ved de individuelt tilpassede briller, som du i øjeblikket bruger med den indsendte synsprøve.
  • den bestilling, som du har afgivet via hjemmeside er til dig selv og ingen andre
  • du er 18 år eller derover
  • du er myndig i forhold til indgåelse af bindende aftaler.

Forsendelse

Efter bestilling sender Brilleklubben adresselabel til din e-mail adresse, så du kan indsende dit stel til os. Efter tre uger returneres stellet med de nye glas. Begge forsendelser er inklusiv i varens pris.

Vi sender til hele Danmark. Fragt til nærmeste pakkeshop er inklusiv i varens pris.

Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland).

Dine varer sendes med Postnord pakkeservice eller lignende.

Vi beder dig tjekke varerne hurtigst muligt efter modtagelse for at konstatere eventuelle skader, mangler eller uoverensstemmelser. Hvis der er problemer med varerne, skal du ikke bruge dem, men i stedet returnere dem i henhold til vores Returneringspolitik.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen, se håndtering af brilleglas under hjemmesidens ”alt om briller” menupunkt. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Brilleklubben vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Bemærk venligst, at Brilleklubben kun er ansvarlig for brilleglassene. Reklamationer omkring stel, skal rettes til din leverandør af stel.

Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Fortrydelsesret

Briller med glidende overgang er produceret specielt til dig, et såkaldt bestillingskøb. Dette giver som udgangspunkt ikke Købelovens fortrydelsesret.

Vi lever imidlertid op til mottoet: fuld tilfredshed, eller pengene tilbage. Det kan tage tid at vænne sig til nye briller, hvorfor vi giver hele tre måneders fuld tilfredshedsgaranti på varer købt i vores webshop.

Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest i perioden for returret. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@brille-klubben.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Vi sender dig en returseddel til udfyldelse. Når denne er godkendt af os, bedes du returnere produktet med sporet pakkepost. Vi vil refundere købsprisen og returnere dit stel monteret med de originale glas, såfremt disse medsendes ved returnering. Ved afmontering af de returnerede brilleglas kan stellet fremstå som brugt, hvilket Brilleklubben ikke kan gøres ansvarlig for.

Risiko under transport

Brilleklubben bærer risikoen for eventuelle skader på eller tyveri eller tab af produkter under transporten til leveringsadressen. Risikoen overgår til dig på leveringstidspunktet.

Garanti

Brilleklubben garanterer, at de leverede briller er i overensstemmelse med din brillerecept. Vi kan ikke gøres ansvarlig, hvis dine øjne ikke kan tåle brillerne.

Garantien gælder ikke, hvis en mangel er opstået som følge af din forkerte brug af produkterne, eller hvis du eller en tredjemand har ændret eller forsøgt at ændre dem til uegnede formål uden Brilleklubbens skriftlige tilladelse.

Personoplysninger

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger, med mindre myndighederne forlanger registrering.

For at du kan indgå aftale med Brilleklubben ApS, har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, samt til at vi kan tilsende dig information, som krævet af lovgivningen om medicinsk udstyr. Brilleklubben overlader ingen oplysninger til tredjepart for markedsføringsformål. Du har til enhver tid ret til at se, hvilke personoplysninger vi har registreret om dig på hjemmesidens ”Min side”. Du har retten til at kræve, at oplysningerne rettes eller slettes, hvis disse er ukorrekte, ufuldstændige eller irrelevante.

Brilleklubbens produkter er medicinsk udstyr efter mål og vi skal efter danske regler opbevare oplysninger om dig og det købte produkt i 5 år som et led i den lovpligtige markedsovervågning. Personoplysningerne registreres hos Brilleklubben ApS og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi hermed, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte ved Brilleklubben ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Brilleklubben har udpeget en databeskyttelsesrådgiver (DPO), som du kan kontakte angående alle spørgsmål om behandling af dine personoplysninger og om udøvelse af dine rettigheder. Kontaktoplysningerne ses nedenfor.

Tel.: +45 7273 2088
E-mail: dpo@brille-klubben.dk

Cookies
På https://brille-klubben.dk/ anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.

Cookies er med til at forbedre din oplevelse på Websitet, idet vi kan målrette vores budskaber specielt til dig, herunder gøre brug af din adfærd på vores Website til at målrette markedsføringstiltag til dig. Til dette formål kan der anvendes cookies fra tredjeparter, herunder sociale medier, såsom Facebook og Instagram.

Cookies giver dig mulighed for at forblive logget ind fra gang til gang.

Cookies bruges desuden til at indsamle statistik. Her kan vi anvende Google Analytics til at hente oplysninger om brugen af Websitet, herunder registrere, hvordan de forskellige funktionaliteter bliver anvendt, og hvordan vores besøgende navigerer på sitet.

Det kan påvirke funktionaliteten af Websitet, hvis du fravælger cookies. Mange af de interaktive funktioner, som Websitet tilbyder, er afhængige af cookies. Blokering eller sletning af cookies kan derfor forhindre disse funktioner i at virke eller reducere deres anvendelighed.

Returneringsprocedure

Før du returnerer, bedes du kontakte os, hvorefter vi sender dig Returneringsformular til udfyldelse og indsendelse.  Efter gennemgang af Returneringsformularen, bekræfter vi hurtigst muligt hvad der skal ske. Returadresse og email kontakt er som nedenfor:

Brilleklubben ApS

Rugkrogen 4

2880 Bagsværd

info@brille-klubben.dk

Du skal sende dine varer retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har modtaget svar på Returneringsformuaren. Som udgangspunkt skal du selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, at vi har modtaget den retur.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@brille-klubben.dk